AFAS ERP en KPN EEN telefonie integratie
GESCHREVEN DOOR: Sharon Gorseling OP 21-05-2024
Een koppeling tussen de KPN Telefonie centrale en de CRM database van AFAS Online via een Desktop integratie. Zodat bij ieder binnenkomend of uitgaand belletje de klantgegevens direct voorhanden zijn.
Klinkt interessant. Maar die Desktop integratie, wat is het?
Desktop integratie is een software ontwikkeld voor de koppeling en integratie met verschillende systemen. In dit specifieke geval gaat het om software dat de telefonie van een gebruiker integreert met CRM systemen. Dit zorgt voor optimale klantherkenning en contact registratie. Zo werk je makkelijk en sneller.
Waarom je de desktop integratie wil.
Met de AFAS integratie verschijnt er bij een inkomende en uitgaande oproep direct een pop-up in het beeldscherm van je PC met de klantinformatie vanuit AFAS Profit. Je kan direct de klantkaart openen en notities wegschrijven onder de CRM stamkaart. Dat betekent niet alleen dat je een versneller krijgt in je werk, ook wordt er minder papier gebruikt op de werkplek én wordt er simpelweg vaker en meer informatie weggeschreven. Een waterdicht verhaal, als je het mij vraagt. En het charmante eraan is dat je niet meer om een herhaling van bedrijfsnaam hoeft te vragen.
Een integratie dus tussen onze KPN EEN telefonieomgeving en ons ERP systeem AFAS. KPN en AFAS, twee vooruitstrevende bedrijven welke op de ranglijst van krachtigste ICT-bedrijven de top bewaken. Ik ben op alle twee gek, maar praten met elkaar dat doet de software nog niet soepel.
Dit uitdagende proces is precies waar wij goed in zijn.
Per VoIP gebruikerslicentie moet een HIPIN licentie worden afgenomen, dit is een desktop integratie die de Windows computer aan de vaste telefonie koppelt. Vervolgens moet de koppeling tot stand worden gebracht tussen de HIPIN met de CRM software. Dat doen wij op afstand, vanuit onze locatie in Didam. Deze koppeling kan alleen tot stand komen als ik toegang krijg tot jouw AFAS, dus daar zijn enkele autorisaties voor nodig. Ook voor jullie AFAS beheerder. Voor iedere gebruiker van de integratie moet de koppeling apart geconfigureerd worden op de PC en daarvoor komen onze engineers bij jouw op locatie. Dat is nog eens gezellig ook. Zij testen de configuraties en jullie kunnen direct van start.
AFAS en KPN gebruiker?
Gebruikt jouw organisatie AFAS als ERP Software en maken jullie gebruik van het KPN EEN telefonieplatform, dan kunnen wij jou helpen de telefonie naadloos te integreren in AFAS.
Benieuwd?
Ik praat je er graag over bij en mijn collega’s overigens ook.