Samenwerken met Decom is kiezen voor advies zonder flauwekul en een nuchtere aanpak. Met kennis van zaken en focus op service.

NO-NONSENSE ADVIES

Veelgestelde vragen

Zijn er nog onduidelijkheden of heeft u vragen? Bekijk onze veelgestelde vragen.

Decom algemeen

  • Wat houdt de Service Level Agreement (SLA) bij Decom in?
  • Dit is het vastgelegde service niveau dat wij leveren naar onze klanten. Een simwissel uitvoeren is hier een voorbeeld van. Daarnaast zijn wij hiervoor in de avonduren en in de weekenden ook bereikbaar. Nog een aantal voorbeelden: Factuuranalyses | Storingen oplossen binnen enkele uren | Controleren van dataverbruik
  • Worden mijn huidige telefonie en internetcontracten door jullie opgezegd?
  • Wij ontzorgen onze klanten van A tot Z. Dit betekent dat wij alles voor de klant regelen, dus ook het opzeggen van huidige contracten. Zo hoef je nergens naar om te kijken.
  • Leveren jullie alleen KPN?
  • Nee, we leveren in voorkomende gevallen ook diensten van andere providers en leveranciers.
  • Wie kan ik bellen als ik een storing heb en hoe gaat dit buitenkantoortijden?
  • Onze storingsdienst is tijdens kantoortijden 08:30-17:30 uur te bereiken via 0316-282555 Voor storingen buitenkantoortijden neem je contact op met ons storingsnummer. Dit nummer is alleen te gebruiken als je gebruikt maakt van een Service & Beheerovereenkomst.
  • Ik heb een vraag over een factuur?
  • Voor factuurvragen neem je contact op met onze collega’s van Service & Support. Zij zijn bereikbaar via 0316-282557 of backoficce@decom.nl
  • Waarom worden mijn bel en internetkosten dubbel gefactureerd?
  • De bundels worden 1 maand van te voren gefactureerd. Op het moment dat je overgaat naar een nieuwe provider komt het voor dat je voor die maand en voor de aankomende maand de abonnementskosten betaald. Op het moment dat je jouw contract opzegt, dan wordt het weer verrekend.
  • Welke gegevens hebben jullie nodig bij een aanvraag van een zakelijke dienst?
  • Eenmalig vragen wij naar: Uittreksel KvK | Kopie van een geldig legitimatiebewijs | Bankgegevens
  • Je vraag staat er niet tussen?
  • Stuur dan een mail naar backoffice@decom.nl en we antwoorden zo snel mogelijk.

Hosted telefonie

  • Krijg ik bij hosted telefonie nieuwe nummers?
  • Nee hoor, je behoudt gewoon de bestaande nummers. Decom zorgt ervoor dat de nummer van de ene naar de andere aanbieder worden overgezet, ook wel bekend als porteren. Dit duurt doorgaans zo’n 2 weken. In de tussentijd programmeren wij de nieuwe omgeving en bereiden de toestellen voor zodat de installatie vlot verloopt.
  • Wat zijn de voordelen van hosted telefonie?
  • Hoge flexibiliteit. Zoals het snel bij- en afschakelen van gebruikers. De centrale zit in de cloud waardoor er geen fysieke telefooncentrale meer nodig is. Scheelt ook ruimte, stroom en fysiek onderhoud.
  • Zijn alle telefoontoestellen geschikt voor hosted telefonie?
  • Helaas ligt dat niet zo eenvoudig. De oudere ‘analoge’ toestellen sowieso niet. Voor een up-to-date advies raden we je aan contact met ons op te nemen.
  • Is de gesprekskwaliteit via hosted telefonie wel goed genoeg?
  • Zeker. Zelfs beter dan traditionele telefonie zoals je gewend bent bij een ISDN verbinding.
  • Kan ik mijn fax gebruiken op hosted telefonie?
  • Voor de fax is er de mogelijkheid tot fax2email. Hiermee ontvang je de fax in een mailbox. Let op: uitgaand faxen is op deze manier niet mogelijk.

Internet

  • Mijn internet verbinding ligt eruit. Kan ik dan helemaal niks meer?
  • Als het inderdaad de verbinding zelf betreft, is dat vaak wel zo. Bijna alles loopt tegenwoordig over de internetverbinding. Gelukkig zijn er verschillende oplossingen zodat je toch kan doorwerken en/of bereikbaar bent zoals het inzetten van een 4G verbinding of bij een storing automatisch doorschakelen van het nummer.

Security & Privacy

  • Hoe laat ik medewerkers veilig omgaat met bedrijfsinformatie op eigen apparatuur?
  • Dit is mogelijk door middel van gebruik te maken van zogenaamde MDM programma’s. Er zijn diverse apps op de markt om eenvoudig een overzicht / beheer te krijgen voor de apparaten die je werknemers gebruiken. Met de juiste policy erbij kunt u zo een goed beheer/management over je devices creëren.
  • Mogen telecombedrijven vragen naar legitimatiegegevens?
  • Een telecombedrijf mag legitimatiebewijs kopiëren of scannen, maar moet de pasfoto en het burgerservicenummer (BSN) afschermen. Wat verschillende bedrijven met je identiteitsbewijs mogen doen, staat op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.

Providers

  • Waar kan ik de dekking van mijn omgeving controleren?
  • Een dekkingskaart vind je op de site van de desbetreffende provider. Voer je adres in en de snelheid wordt gemeten. Daarnaast laat de kaart zien waar de sterke en de zwakkere gebieden zijn.
  • Is het gemakkelijk om van provider over te stappen?
  • Dit is zeer eenvoudig. Er zitten wel enkele regels aan vast. Het contract dient afgelopen te zijn. Als dit niet het geval is, dan is er nog een andere manier. De resterende maanden kunnen afgekocht worden. Hiermee wordt automatisch contractvrij.
  • Kan mijn telefoonnummer behouden bij een overstap?
  • Je kan je nummer altijd behouden bij een portering. Wel is het belangrijk om te weten wat de einddatum van het contract is. Mocht de einddatum nog niet bereikt dan kan uw huidige leverancier de portering tegen houden.
  • Wat is de opzegtermijn van een zakelijke overeenkomst?
  • De opzegtermijn is 1 kalendermaand aan het einde van de contractperiode.
  • Zijn er momenteel storingen in ons gebied en kan ik dit zelf in de gaten houden?
  • Via de zogenaamde CPS reporter kan je de actuele storingen bekijken. Hou ook onze LinkedIn pagina in de gaten. Hier geven we regelmatig updates over storingen.

Buitenland

  • Mijn internet werkt niet in het buitenland, waar kan dit aan liggen?
  • Wellicht staan de APN instellingen niet juist ingesteld. Bij KPN zijn de instellingen als volgt: Naam: KPN Mobiel Internet APN: Internet Wachtwoord + overige gegevens: hoeven niet ingevuld/aangepast te worden.
  • Is mijn abonnement ook te gebruiken in het buitenland?
  • Dit is afhankelijk van het abonnement, er zijn verschillende type abonnementen. Voor meer informatie neem je contact op met onze Support & Beheer specialisten.
  • Hoe kan het zijn dat je in het buitenland meer data verbruikt?
  • In de vakantieperiode maakt men veel gebruik van de mobiel. Veelal is wifi-dekking niet goed of niet veilig. Door de nieuwe ‘roam like home’-regel gaat iedereen gewoon vrolijk veder op het mobiele data netwerk waardoor je continu je databundel belast met als risico dat je over je bundel gaat en dus extra kosten maakt.

Technisch | Functioneel

  • Waarvoor dient een M2M simkaart?
  • Dit is een machine-to-machine simkaart. Dit type simkaarten vind je in allerlei apparatuur, bijvoorbeeld een alarmsysteem of een parkeerautomaat. Hierdoor kan het apparaat verbinding maken met het internet en kun je op deze manier met de apparatuur communiceren.
  • Is het mogelijk om een toestel van een collega op te pakken vanaf mijn eigen werkplek?
  • Ja dit mogelijk middels 'Call Pickup'. Hiervoor kan een sneltoets aangemaakt worden of middels een stercode worden uitgevoerd.
  • Kan ik nog faxen ontvangen bij een overstap naar VoIP?
  • Dit is mogelijk middels een fax2email koppeling.
  • Wat is een WiFI Heatmap?
  • Dit is een grafische weergave van het bereik van het WiFi netwerk en access points.

Snel antwoord op vragen en grote adviserende rol

In 2014 heeft Decom ons geholpen met de overstap naar een andere provider en ze ontzorgen ons helemaal hierin. Direct en snel contact met de binnendienst en het wordt geregeld. Ze beantwoorden vragen snel en hebben een grote adviserende rol.

Joost Sablerolle, Menea

Laagdrempeligheid en korte lijnen

Wij werken al een ruim aantal jaren samen met Decom voor zowel vaste als mobiele telefonie. Met name de laagdrempeligheid, het meedenken en de korte lijnen zijn voor ons pluspunten van Decom.

Aileen van den Berg, Proscoop

Bereidwilligheid en komen tot oplossingen kenmerkt Decom

Shipyard De Hoop werkt al jaren met Decom samen. De flexibiliteit, bereidwilligheid en het komen tot oplossingen, maakt dat wij voor Decom kiezen.

Ate de Vries, Shipyard De Hoop

Medewerkers denken mee, zijn flexibel en snel in service verlenen

Onze telefooncentrale en alle mobiele telefoonabonnementen lopen via Decom. Dit is naar volle tevredenheid omdat medewerkers met ons meedenken, flexibel zijn en snel/accuraat hun service verlenen.

Albert van ’t Blik, Pack Center

Adequaat, servicegericht en efficiënt, dat is Decom!

Voor onze nieuwe locatie heeft Decom zowel de vaste als de mobiele telefonie geoptimaliseerd. Tevens zijn al onze bedrijfswagens voorzien de BCNtracer. Adequaat, servicegericht en efficiënt, dat is Decom!

Petra Willems, SMB Willems

Het team denkt mee en is oplossingsgericht

Decom is voor ons al jaren een zeer betrouwbare partner. Als het gaat om telefonie is Decom ons eerste aanspreekpunt. Het team is flexibel, betrokken, denkt mee en is oplossingsgericht. Ook is het prettig om altijd te kunnen rekenen op de persoonlijke benadering en adequate aanpak.

Manfred van Dort, Rijkaart Elektrotechniek B.V.

We kijken uit naar verdere samenwerking in de komende jaren

Al lange tijd is Decom is onze telefoniepartner en vanwege de goede relatie hebben we nu ook ons internet en voertuigvolgsysteem bij Decom ondergebracht. Wij zijn zeer tevreden en kijken uit naar de verdere samenwerking in de komende jaren.

René Derksen, Cervo Group

Betrouwbare partner met vriendelijke en klantgerichte medewerkers

Decom is al ruim 15 jaar het vaste aanspreekpunt van Slingeland Ziekenhuis voor de mobiele telefonie. Voor ons is Decom een betrouwbare partner met vriendelijke en klantgerichte medewerkers.

Roelie Koopmans, Slingeland Ziekenhuis

Korte lijnen, snel antwoord, adequate kennis en vriendelijk!

We werken al meer dan 10 jaar samen met Decom. Vanaf 2019 hebben we naast de mobiele abonnementen en toestellen ook Vast-Mobiel via Decom. Korte lijnen, snel antwoord, adequate kennis en vriendelijk!

Fons Schooltink, Omroep Gelderland