Samenwerken met Decom is kiezen voor advies zonder flauwekul en een nuchtere aanpak. Met kennis van zaken en focus op service.

NO-NONSENSE ADVIES

In gesprek met Troy

GESCHREVEN DOOR: Tom Peters OP 03-10-2025

Troy is geboren en getogen in Didam en heeft van jongs af aan het belang van samen dingen doen meegekregen. Dat gemeenschapsgevoel vormt de basis van zijn carrièrepad. Wat begon met een paar uurtjes werken naast school, groeide uit tot een fulltime functie bij Decom. Onderweg ontwikkelde hij zich stap voor stap, leerde hij van klanten én collega’s en ontdekte hij waar zijn kracht ligt: klantcontact en samenwerking. Zijn verhaal laat zien hoe kansen pakken en jezelf blijven ontwikkelen leiden tot groei.

Opleiding en eerste ervaringen

Na het Liemers College koos Troy voor het Graafschap College, waar hij de mbo-opleiding Junior Accountmanager volgde. “Een snuffelstage bij een accountmanager maakte het voor mij duidelijk: klantcontact en meedenken met de klant vind ik het leukst.” 

Voor Troy werkte vooral het praktijkgedeelte van zijn opleiding: “Van theorie leer je veel, maar in de praktijk leer je het écht. Voor mij werkt dat beter.”

Van bijbaan naar fulltime collega

Tijdens zijn studie werkte Troy eerst in verschillende bijbaantjes. “Op een gegeven moment wilde ik wat anders en kwam ik bij Decom uit. Er was toen geen vacature, maar na een gesprek kon ik toch beginnen met een paar uurtjes per week naast school.” 

Dat bleek de start van een groeipad. “Toen ik stopte met mijn hbo-opleiding ben ik steeds meer gaan werken bij Decom. Inmiddels werk ik hier fulltime. Het mooie is dat je hier de kans krijgt om te ontdekken wat bij je past en stapsgewijs te groeien.” 

Leren van klanten en collega’s

Binnen Decom deed Troy veel ervaring op. “Ik ben van nature heel direct, maar in klantgesprekken leer je dat soms een andere aanpak beter werkt. Daar groei je van.” 

Op een gegeven moment is Troy een traineeship gaan volgen binnen Decom. Dit is een soort interne opleiding waarbij je zowel leert als werkt. Op deze manier is Troy steeds meer gaan werken op het zakelijke deel, en rolt hij zo langzaamaan de functie van accountmanager in.  

Ook de samenwerking met collega’s speelt een grote rol. “Met Giovanny van de backoffice werk ik nauw samen. En met Sjoerd heb ik dagelijks contact, van hem leer ik veel en ik kan altijd bij hem terecht.”

 

Particulier VS zakelijk

Een interessante stap in zijn werk was de overgang naar het zakelijke deel. “Bij particulieren gaat alles snel: iemand komt binnen en wil direct geholpen worden. Zakelijk is anders: processen duren langer en zijn breder. Daar leer je veel geduld en structuur van.” 

Vooruitkijken

Troy volgt momenteel trainingen via KPN om zijn commerciële en communicatieve vaardigheden verder te ontwikkelen. “Het is waardevol dat je hier de kans krijgt om steeds bij te leren en jezelf te verbeteren.” 

Zijn doel is duidelijk: “Ik wil accountmanager worden. Daar ga ik 100% voor. En daarna? Dat zie ik dan wel. Maar dat er hier ruimte is om door te groeien, dat heb ik wel ondervonden.”


Delen op social media